Flyt

Livet är roligt att leva. Det flyter på i en behaglig takt. Just nu.

 

Jag kan hålla min blåsa en bra stund och har tämligen normala kissvanor. Det är helt otroligt och jag njuter ofantligt.

 

Jobbet känns inspirerande och kul. Hösten är en stor och rolig utmaning och jag håller tummarna för att min hälsa står mig bi. Igår träffade min kollega och jag en coach. Men det bara funkar inte. Vi håller på att lära oss något om varför, efter alla tillfällen av välvilligt stöd, som hamnar så snett och då vi bara kännt oss dumma. Nu står vi med stolthet upp för att inte göra som vi blir tillsagda.  Vi har börjat formulera oss. Det ligger olika uppfattningar i botten om hur världen hänger samman och hur företag kan utvecklas på en dynamisk marknad. Det handlar om linjärt eller komplext tänkande. Tror vi. Det känns som flyt att ha kommit på varför de här coacherna utgör gnissel i maskineriet och att vi nu tillåter oss att gå vår egen väg.

 

Min dotter ringde igår och berättade om en framgång. Hon skissar på ett projekt där hon skulle verka för stimulans och utveckling av ung dans i det län där hon är verksam. Projektet skall bidra till att göra länet känt i danskretsar i mellanmjölkens land. Hennes roll är den konstnärliga ledarens för ett mindre danskompani. I projektet finns inbyggt kontinuerlig dokumentation med bild och film som läggs ut på Internet och bl a görs tillgänglig på olika ställen där ungdomar härjar. Igår var hon på ett möte med en förening som gärna tog på sig rollen att vara projektägare. - Vi kan bara inte neka. Projektet är helt inom ramarna för våra stadgar. Fortsätt du med dina planer. Det är OK med både ett- och flerårigt projekt. Vi är PÅ, sa dom.

 

Jag blir alldeles uppåt. När dottern var här hos mig för några veckor sedan hjälpte jag henne att formulera sig skriftligt kring projekttankarna. Vi gjorde ett bra grundjobb. Jag frågade och skrev ned det hon sa till mig. Projektet tog form av ett treårigt projekt. Och nu känner jag mig delaktig och gläds verkligen med henne. Vilket flyt.

 

Hennes pojkvän har också flyt i tillvaron. Men det vill jag inte skriva närmare om för allt är så hemligt och det vill jag absolut respektera.

 

Mina andra barn och respektive har vad man kallar flyt i tillvaron. På olika sätt. Det är så stimulerande att få deras rapporter.

 

Tänk vad ett förbättrat tillstånd i en blåsa kan leda till. Snacka om att tillvaron hänger samman på ett komplext sätt. Snäll blåsa – flyt i jobbet och tillvaron i stort.


Kommentarer
Postat av: Ulf

Jag hoppas verkligen att flytet håller i sig för dig.

2008-08-19 @ 19:07:05
URL: http://vildhunden.blogspot.com
Postat av: vännen i västerås

Jag gläds med dig, inget är så gott som då barnen har det gott.

2008-08-20 @ 18:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0