Intressant

Nu är tidig måndag morgon och jag skall strax packa för att åka till kungliga huvudstaden i jobbärende. Det viktigaste är dock samtalet med min läkare som ska föras på telefon i eftermiddag. Tro vad hon tycker om de förslag jag kommit med. För jag har naturligtvis gett uttryck för mina, läs jobbets, behov och önskningar. Hon får vara mer på min sida, så är jag på jobbets. Jag vill skjuta på behandlingarna några veckor så att dom skall ställa till det lite som möjligt för jobbet.

 

Vidare har jag nu bestämt mig för att resa vidare och bli forskningsseminarist. Jag tror mej om att orka delta hela långa dagar bland nördar inom mitt fackområde. Jag har kommunicerat med seminariets värd. Hon var en av mina forskningshandledare då det begav sig för mig. Jag gav uttryck för glädjen att jag faktiskt KAN komma trots att det sett så omöjligt ut ett tag. Hon mailsvarade med ett glädjefnatt och berättade att en av deltagarna på seminariet – jag fick namnet – också kommer, trots att hon har liknande problem som jag.

 

Va! En bli-frisk-syster på forskningsseminarium för nördar! Finns såna? Är det sant? Det ska bli intressant.


Kommentarer
Postat av: vännen i västerås

Det ser ut som du är på gång, härligt! Glöm inte fråga bli frisk systern om det där med, svårt att gå.

2008-08-11 @ 10:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0