Lyckliga surmuppars klubb

Kära P. Det låter som en klubb som också passar mig. Lyckliga surmuppars klubb. I´m in.

 

Av och till läser jag David Fernandos blogg om hans blåscancerresa på http://my-bladder-cancer-journey.blogspot.com/ Han hade samma diagnos som jag och är ett år före mig. Han filosoferar över det celebra sällskap som överlevare av cancer utgör. Han använder benämningar som "League of extraordinary gentlemen" och "The survivor's bond is a strange fellowship".

 

Om jag finge bestämma så är Lyckliga surmuppars klubb en klubb för sådana som

Har erfarenhet av egen avancerad cancer.
Vill byta erfarenheter och stödja varandra i bli-frisk-resor.
Behöver få sura (tillsammans ?) ibland.


Kanske också
Villighet att ge cancern och bli-frisk-resan ett offentligt ansikte som inspirerar andra.
Initiera debatt om och forskning på frisk-tänkande i cancervård.


Religiöst, politiskt och kommersiellt obunden.

 

Ja, ja. Det är mycket man skulle kunna göra om...
Och jag är så nöjd med de glad- och surmuppar jag nu känner.

PS. Idag är jag närmast en gladmupp. Åker alltså upp och ner i humörshissen. Var är hissknappen? DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0