Rodnar

Jag vill lite blygt erkänna en sak. Jag är så frisk och pigg nu att jag har lust på annat i livet än att reflektera över min cancer eller att jobba. Jag har återupptagit mitt engagemang i kontakt-sighter. I över ett år har jag häckat ett dvalande liv på Norrlandskontakten under namnet Kontext..  Det har varit gratis. Det var där jag träffade på Vildhunden som är den person som inspirerade mig att börja blogga. Jag är honom evigt tacksam för det.

 

Nu har jag också valt att vara 3-månaders medlem i Mötesplatsen. Där heter jag Atena. Tänkte roa mig med det i sommar. Jag tycker det här är både läskigt och mycket intressant. Känner mig rätt udda. Förstår att man ska följa en särskild etikett som innebär att man spanar in varandra, som lämnar spår utan att säga något alls. Och ska man säga nåt så ska det vara mer eller mindre intetsägande, helst roliga, saker till varandra och så kanske det tar sig. Jag har absolut inte belönats med att vara intitiativrik och ärligt mångordig. Då brukar det bli alldeles tyst. Tror att både initiativkraft och kompetens skrämmer. Men det vet jag naturligtvis inte.

 

Märker också att jag har två besökskategorier och det förundrar mig. Den ena gruppen är unga män på 20 – 35 och den andra är män på 50 – 65. De mest intresserade har varit män i resandebranschen som verkar vilja ha damer utefter sina färdrutter. Finns också de som lever i en dålig relation och vill förgylla tristessen. Många medelålders män vill ha vackra vältrimmade nätta damer i något yngre ålder. En del män vill pådyvla sina egna heta intressen t ex bridge eller golf. På det hela taqet känner jag mig ful och fel. Men, va fan. Jag tänkte ha lite kul med det här ett tag. Jag får väl vara både ful och fel. Det är sån jag är. Och nåt lär jag mig väl på kuppen. Medan jag rodnar.


Kommentarer
Postat av: mingla

Var med och tävla om ett sponsrat armband med valfritt namn på :)

2008-06-14 @ 11:21:39
URL: http://heymingla.blogg.se/
Postat av: vännen i västerås

Kör på bara:-)

Nu är jg hemma igen, mycket gladare och jag förstår inte riktigt varför, tror jag.



kram

2008-06-14 @ 17:56:14
Postat av: Ulf

Visst. Du är udda. Ja, rentav unik :-)

Tyvärr platsar jag väl knappast i dina besökskategorier. Jag är inte längre ung ock icke heller resande med en dålig relation. Men vore jag allt detta så skulle jag utan tvekan be dig om en "dejt" denna sommar. Nu kan jag endast tänka tanken :-)

Ha det gott!

Kram

2008-06-14 @ 20:28:58
URL: http://vildhunden.blogspot.com
Postat av: Kontext

Hej Vildhund. Bjur du på en till kopp kaffe när jag drar söderöver i sommar? Trots att du inte uppfyller alla kriterierna.

2008-06-14 @ 22:50:43
Postat av: Ulf

Självklart har jag en kopp kaffe åt dig om du har vägarna förbi. :-)

2008-06-16 @ 19:16:43
URL: http://vildhunden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0