Lugnad

Nu är jag lugnare igen. Det är verkligen en hel del psyksikt med i spelet kring mig och min hälsa.

Jag ringde avdelning 14 A, mitt andra hem, och efter en stund ringde min urolog upp. Hon skulle iväg och operera, men klarade av mig först.

Nu vet jag vad jag ska göra om det blir värre. (Ringa dem på avdelningen. De finns där 24 timmar om dygnet. Även under påsken.) 

Nu ska jag bara fortsätta med antibiotikan och äta rejält med smärtstillande 4 gånger om dygnet.

Inget hindrar att jag firar påsk med dotter och mågämne hos mågämnets mamma i orten S uppströms älven. Blir jag sämre, så far jag till friskhuset där och så får dom ringa urologen i regionhuvudstaden för mer information. Det går det med.

Det finns kramplösande medicin, så jag behöver inte oroa mig. Det är en spruta som jag får på friskhus och som jag blir på pickalurven av ett tag.

Alltså - det finns hjälp att få. Och det lugnar mig. Och förmodligen också blåsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0