Äntligen hemma

Min turné är slut för den här gången. Den har främst varit en säljturne, men också en träffa kompisar-turne. På slutet drog jag på mig ett litet ryggskott, så det var måttligt kul att släpa på alla väskorna. Det blev en hel del taxi.

 

När jag satt på flygbussen hem i måndags kom jag plötsligt på att jag glömt ringa min bilmekaniker som satt på vinterdäck medan jag var borta. Jag skulle ju har ringt så att han kunde ställa fram bilden och lägga nyckeln på hemligt ställe. Nu var det sent på kvällen och regnruskigt värre och jag provade att ringa på hans mobil. Han svarade glatt välkomnande och han kom och hämtade mig med min bil vid resecentrum! Det kallar jag kundvård! Å andra sidan har jag också månat om honom i många år. Jag brukar säga att han är en av mina män. Jag har några riktigt viktiga ena. Min bilmekaniker, min dataputte, min cykelreparatör och min avloppsrensare. De är mycket viktiga i mitt liv och jag har god relation med dem alla. De kommer bara jag vinkar med lillfingret. Känns det som.

 

Inser att det här verkar lite lurt. Men de fantasier som du eventuellt har, får stå för dig. I alla fall är jag äntligen hemma. Med dubbdäck på bilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0