Overkligt

Jag sitter vid min dator nu några dagar med ett ryggskott som så sakteliga ger vika. Ryggen är inte värre än att jag kunde stappla ut i skogen en tur igår och kolla om det finns några svampar kvar. Det gör det, men bara väldigt lite.

 

Jag skriver på en artikel. Situationen är ovan för mig. Jag är ombedd att skriva en artikel av ett av Bonnierföretagen. Artikeln ska ingå som en av flera artiklar om projektledning och ingår i ett litteraturpaket som de tillhandahåller på Internet för abonnenter. Jag skriver om hur vår modell och metod kan användas i projektsammanhang. 

 

Jag är helt ovan att bli efterfrågad som författare inom mitt gebit. Kanske är jag till och med lite imponerad över att jag, lilla jag, skriver åt Bonniers. Det förklarar nog den overklighetskänsla jag bär på.

 

Min blåskompis i V ringde för en stund sedan. Hon berättade att de hittat ny cancer i hennes blåsa. De ska göra en undersökande operation mot slutet av månaden för att se på prickarna närmare och ta prover. Det här var inte alls trevligt att höra. Nu hänger hennes blåsa på en skör tråd, tänker jag. Och hennes situation ger mig nog också en känsla av overklighet. Fast vår situation är så vältuggad och vi båda är så väl insatta i vad slags åkomma vi har.


Kommentarer
Postat av: vännen i Västerås

Jag är också imponerad av att du skriver för Bonnier,jättekul.

Förövrigt är jag lite nervös.



kram

2008-10-24 @ 21:06:49
Postat av: vännen i Västerås

2008-10-24 @ 21:07:20
Postat av: i princip frisk

Skriv på kära kontext. Tänk vilken speciell träning du har fått nu med blogg och allt.

Jag håller med svampar finns det, fast de blir färre. Vi tränar kondition med skogspromenader.

2008-10-25 @ 20:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0