Friskperspektiv

Vila och SÖMN, det är grejer det. Blåsan är inte lika le nu på förmiddagen som den var igår. Det gör att jag ser fram emot och tror att jag kan genomföra Göteborgsresan. Idag ser fram ett utställningsbesök på vårat länsmuseum. Tvättmasiken går för att jag ska kunna vara bekvämt klädd. Stopp i avloppet igen. Vatten har runnit ut på hela govet i tvättstugan.

 

Jag filar på det där utlåtandet till FK och har just lagt till en sammanfattning. Situationen i koncentrat, gör att jag blir smått mörkrädd. För den är ju sann. Men. I sakens natur ligger att jag lyfter fram sjuk-perspektivet. Normalt väljer jag ju att tänka med frisk-perspektiv och då blir jag mer hoppfull. Därför vill jag snabt få iväg utlåtandet, så jag slipper gå och fila på hur eländigt det är. Det är inte bra för mig. Friskperspektivet gör mig gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0