Outhärdlig beslutsprocess

Det gick. Tre mastodontdagar är avklarade. Fredag, måndag och onsdag. Jag har bälgat tranbärsjos hela dagarna och det har hjälpt. Blåsan var arg på kvällen, men faktiskt snäll på morgonen igen. Jag höll. Fast det var på håret. Gudarna ska veta att det varit stressande att inte veta. Nu toppar jag upplevelsen med två dagars skorplossning. Då rister det lite extra och ut kommer sånt jag inte har lust att beskriva. På det hela taget är ändå blåsan lugnare och den alltmer krångelfria vardagen inträder så smått. Det tar tydligen bortemot 3 veckor för den att bli någorlunda normal efter ett mycket litet ingrepp. 

 

Krånglet har istället överförts på min dator. Den vägrar nu att ta emot min sticka så jag kan varken överföra bilder till min kollega eller få material från henne via den. Hennes sticka funkar inte heller. Datorn har allt större probelm och … ja nu får jag nog köpa en ny. Jag har fått diverse hjälp att – förmodligen – landa i köp av en LG X 110 med inbyggd 3G modem eller en MSI Wind som har bättre RAM-minne men inte inbyggt 3G modem. Den här typen av beslutsprocess är outhärdlig för mig och jag gör nästan vad som helst för att få den snabbt avklarad.


Kommentarer
Postat av: Ny läsare

Vilken bra liknelse. Jag tror också på att ärlighet mot kunden i slutänden stärker företagets trovärdighet. Ingen kan ju vara säker på vad framtiden presenterar.

2009-02-01 @ 10:02:44
Postat av: Bagarberta

Beslutsprocesser tycker vi inte om...rädslan att fatta fel beslut är vidrig. Tur att det så sällan händer och går över ifall det inträffar...till slut.



2009-02-01 @ 10:35:08
URL: http://blogg.passagen.se/sonbjo
Postat av: Anonym

har du kollat med dr p som är en hejare på att "värdera" datorer. brukar ge mig råd...

2009-02-01 @ 23:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0