Tranbärsjos halleluja

Tänkte gå på badis och simma för att påbörja komiformen. Packade väskan och skulle bara gå en sista sväng på toaletten, då jag insåg att jag inte alls ska gå på¨badis. Rejält ont i blåsan igen. Ville inte dra på mig urinvägsinfektion. Det fick bli lite städning och trampaskin på stället en stund. Deppig. Orolig för om jag kommer att kunna jobba mastodontdagnarna måndag och onsdag. Det skulle bli mycket besvärligt för min kollega om jag uteblev och näst intill omöjligt att hitta en ersättare. Drygt 70 pers båda dagarna. Som jag tidigare beskrivit så har det vara rena ingenjörskonsten att planera dagarna. Nä, det var inte en kul att konfronteras med möjligheten att jag kanske inte skulle kunna medverka.

Tog till det enda halmstrå jag har. Dricka mycket, särskilt tranbärsjos och hålla mig still.

 

Åt god middag med en kompis. Örtmarienerad lammfilé, klyftpotatis och sallad. Tranbärsjos. Tranbärsjos. Tranbärsjos. Vi hyrde också en film. Den första Arnfilmen. Såg både den och körslaget. Och tänk. Framemot sena kvällen så var kulmen nått och det gjorde lilte mindre ont när jag kissade. Tänk, jag tror det har vänt. Halleluja, tansbärsjosen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0