I väntans tider

Jag väntar på svar från tre undersökningar. Väntar... är kanske lite att ta i. Det känns inte som  jag väntar så där särskilt. Men jag noterade två landstingsbrev i lådan idag. Då blev jag varse att javisst ja, jag har besked att få.

Brev nr 1 Mammografiundersökningen visade inga tecken på någon bröstcancer. Jaha. Va bra.
Brev nr 2 Urologen telefontid. Jag blir uppringd av min urolog 23/7. Jaha. Vad betyder det? Betyder det att det finns något att meddela mig som helst ska meddelas muntligt i kombination med snack om ev åtgärder? Eller betyder det bara att då borde svaret ha kommit och att jag ska göra mig tillgänglig för att få besked? Och att min kära urolog vill passa på att växla några enkla ord då utan att det handlar om något som helst problematiskt besked? Det lär nog vara det senare, för det är bara en vecka sedan cystoskopin gjordes. Sköljvätskeprovet borde inte vara klart än.
Jag väntar också på svar från undersökningen av födelsemärket som togs bort.

Så nog är jag i väntans tider alltid. Är det inte så att jag alltid är det? Det är alltid nåt att vänta på.Men det är inte alltid det är så ödesmättat, det jag väntar på nu. Eller?

Kommentarer
Postat av: vännen i västerås

Trist att behöva vänta så länge, men förmodligen handlar det om fortsatta behandlingar.

2009-07-05 @ 22:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0