Semesterlojt tempo

Hela veckan har jag ätit jobb-luncher. Summerande och framtidsblickande snack under avspända former. Ja, igår var det inte ens jobb. Cykeltur till våran sjö vid havet. Jag tog lunchen och min kompis BS tog drycken. Vatten, svalt vitt vin och kaffe. Småprat om livet nu, om barnen och om det som roar. Jättemysigt. Lunchen tog 4 timmar från dörr till dörr. Solen gassade och jag flåsade på min cykel. Himmel, min kondis har gigantiska förbättringsområden. Det kan verkligen bara bli bättre. Funderar på om jag inte ska ta med min cykel på semestern. Ska bara hitta ett bra sätt att låsa cykeln vid bilen.

 

På det hela taget är värmen imponerande. Jag känner av min ovilja för värme. Jag trivs inte med den. Inte alls. Ska skaffa en inomhusfläkt för att stå ut. Idag går jag klädd i ljus tunntunn skjorta på en aningen svedd hud. Hjärnan börjar synka sig med semesterlojt tempo. Det är lite härligt, kan jag tycka, även om det tar sjukt lång tid att  t ex få fakturahögen genomgången och betalningarna gjorda. Det är roligare att tänka på kommande sköna semesterdagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0