Inuti mig skiner solen

Två av mina grisar är här nu. Det är himla mysigt. Dottern med pojkvän är här. Dottern vilar upp sig och mågämnet övar och övar inför diverse kommande pianiståtaganden. Man skulle kunna tro att han, med sin skicklighet att spela och läsa noter, bara kan riva av låtarna. Men inget är mer fel. Han över veckovis i förväg. Många timmar om dagen. Ensam vid en flygel. Vilken benhård disciplin.

 

I morgon drar vi iväg uppströms älven till mågämnets mamma med man.  Vi ska spela spel och flyga eldrivet leksaksflygplan och annat som roar oss. Midsommarvädret kommer väl att vara surmulet, men det tänker inte jag vara. Det ska bli så himla skönt. Inuti mig skiner solen.


Kommentarer
Postat av: I.

Glad Midsommar på dig!

Med sol i hjärta och sol i sinne kvittar det vad det är för väder därute. Hoa oss regnar det och muller hörs i fjärran!

2009-06-18 @ 16:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0