Sim sala bim

Jag har försett min iphone med internetuppkoppling. Tecknade mig för ett företagsavtal för 79 kr/månad vilket inkluderar fri surfning, hämta och skicka mail upp en halv gig. Över det skulle det bara gå trögare.

 

Jag berättade detta stolt för min datakunnige son. Han förhöll sig skeptisk. Fri trafik för 79 kr, det verkar skumt. Det brukar kosta 5-6 hundra sa han. Är du säker? Och jag blev rejält skraj.

 

Tänk om jag missuppfattat det hela och att jag nu blir skörtat på flera tusen kronor, så flitigt som jag använder den här funktionen? På väg hem från regionhuvudstaden igår så 1) kissade jag på mig (stressad och nervös?) och  2) gick in på Teliabutiken och frågade. Jag har en hjälpsam ung kille som brukar hjälpa mig. Han menar att abonnemanget är helt nytt och att han därför själv blir aningen osäker, men han har uppfattat det så som jag uppfattade det, nämligen fri användning. Vi läste avtalet tillsammans och nu är jag inte lika orolig längre. Jag lämnade honom då han sökte central Teliakontakt för att försäkra sig om att ha inte ljugit  för mig. Nu väntar jag på att han ska höra av sig. Under tiden gläder jag mig åt alla konster som min internetuppkopplade iphone kan göra. T ex har jag koll på vädret dit jag ska resa i veckan. Och jag har GPS så  att jag lätt hittar dit jag ska. Jag kan kolla på youtube och jag kan googla när jag reser. Och ha ständig koll på inkommande mail. Sim sala bim för 79 kr i månaden + moms. Hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0