Syndomma mig

Turnén pågår. Någon dags arbete i Drottningsstaden har ersatts av iden ledighetsgriseri. Jag har umgåtts med ett kollegienätverk i grannlandets huvudstad

 Och jag har gift bort min nästan-syster-dotter. Min festkapaciitet är begränsad och nu har jag levt rullan långt över det jag är van. Hjärnan är seeeg, kroppen stum och jag är lyckligt nöjd med festen och alla människor jag återträffat. Fick massor av gratismotion på dansgolvet. Jag är expert på att dansa så att blåsan står någorlunda still medan jag rör mig runtomkring den. Är på väg till ytterligare en dags arbete innan jag vänder hemöver via dottern TL. Ska inspektera hennes boende innan hon lämnar det.

 

Det här jag skrev kom inte ut på nätet. Nu är jag hemma med ännu fler upplevelser i bagaget, både jobbmässigt och privat. Å så är det synd om mig. YYYYYLLLLL.

 

När jag besökte dottern blev jag sjuk. Fick glasskärvor i halsen, enerverande hosta, dunka dunka i huvudet, värkande kropp och svidhetta i ögonen. Känner inte jag igen det här med glasskärvor och taggtråd och sånt? Med dessa symtom i full blom reste jag hemöver. Timme efter timme. En bit uppefter norrlandskusten blev vi stående i 1,5 timmar för att ett godståg före oss fått problem och bara stod där hjälplöst på den enkelspåriga järnvägen. Min influensakropp tyckte inte att det här var kul. Raglade i säng vid midnatt och upp vid 8 för att ta emot nästa smäll. Kylskåpet var varmt. Möglet hade börjat angripa grönsakerna, filen och mjölken hade separerat sig och ja, jag bara stängde kylskåpet igen och stekte mig ett ägg. Men frysen då? Jo då, den funkar. Sen åkte jag till regionhuvudstaden upphottad med Alvedon inför viktiga-mötet.

 

Nu är det kväll och jag har pratat med min praktiske granne och fått goda råd. Om kylskåpet hade han samma idé som jag (M-Service) och om fönstren (ett annat jobbigt kapitel som liksom kom med i bara svepet) hade han väldigt precisa råd. Först ska jag be om utlåtande från US glasmästeri. Om det räcker med att renovera dem så får jag dessutom 50% rotavdrag på arbetet just nu. Om fönstren behöver bytas ska  jag ta in offerter från XX och YY. Och det känns inte som att det gått röta i karmarna. Jag tänker omgående följa råden till punkt och pricka. Med eller utan huvudvärk.

 

När det är så här kan jag sakna en hustomte, som säger ”det där med kylskåpet kan jag ringa om i morgon och lilla vän, lägg dig på soffan en stund så ska jag fixa middag. Och är det inte dags för en Alvedon?” Det var länge sen jag hade en sån hustomte i min närhet. Och just nu skulle det göra väldigt gott. Syndomma mig.


Kommentarer
Postat av: vännen i Västerås

Jag tycker så synd om dig, stackars dig hoppas allt löser sig på bästa sätt eller ännu hellre att någon trevlig händig man kommer och säger just "Lägg dig och vila det här fixar jag". Visst är händiga män helt underbara.

2009-05-28 @ 01:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0