Företagandets berg- och dal-bana

En tid, några veckor, har jag varit tungsint och tyckt att jag och vi jobbar väldigt mycket för lite ekonomisk utdelning. Det skramlar i kassakistan och jag såg mig nödd att sälja lite aktier för att klara en likviditetskris. Har inte mycket sparkapital kvar. Det vill verkligen till att uppdragen kommer in nu. Det var ett tag sedan jag hade sånt här ekonomigrubbel. Faktiskt flera år sedan. Det tär på ett dovt sätt som är svårt att sätta fingret på. Humöret sänks nån grad.

-Men hallå? Är det inte lågkonjunktur nu? Tror du att du ska gå obemärkt genom den?

 

Samtidigt är det så att det var länge sedan det rört på sig så mycket. Så det vore då sjutton om det inte skulle bära frukt. Konstaterar att det inte bara är blåsans väl och ve som försätter mig i berg- och dal-bana. Jobbet gör det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0