Där satt den

Jag var på 60-fest hos gamle gode vännen BS. Många riktigt gamla godingar var där. Fick skratta av mig – paradoxalt nog åt våra olika berättelser om hur livet farit fram sedan vi sågs sist. Du vet, dödslar, cancrar och andra ruggiga sjukdomar, en och annan skilsmässa, promenader in till den berömda väggen och hur livet nu ser ut på andra sidan – och slikt. Det går att skratta åt sånt – när man väl kommit igenom eller över. I alla fall skrattade jag gott.

 

För en vän GU hörde jag mig berätta om mitt nuvarande liv så att det kändes som ”där satt den”.

 

Mitt liv är hit och dit, stora möjligheter och trögt som fan. Jag är lite sliten och just idag undrar jag om det är värt allt jobb. Träffar mycket folk, intressanta människor och jag blir mer och mer introvert. Vill gärna sitta på kammaren och reflektera, skriva och forska. Min mission är stark, nästan kusligt stark så jag är helt enkelt en nörd. Jag vet verkligen vad jag vill med mitt liv. (Han påpekade att jag nog är rätt ovanlig i det avseendet.) Vidare hittar man mig ofta inklämd i flyg eller på tåg och så drar jag omkring på väskor i snömodd och blir sur om fötterna. I perioder sover jag sällan i egen säng och det är jag världsbäst på. Jag sover var som helst hur som helst hur bra som helst.

 

Där satt den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0