Undervärderad?

Det händer ibland att jag upplever nåt som känns konstigt och förvirrande. Just nu är jag med om en sån upplevelse. Det handlar om att bli grovt missuppfattad och ändå inte. Och att bli nedvärderad till nåt litet käckt nånting. När jag tänker efter så är det nog enbart män som gett mig såna här upplevelser, för det är inte första gången det händer.

 

Konkret just nu är det min lärare i den där universitetskursen jag pratat om. Vi, kollegan och jag, har träffat honom för någon månad sedan och bekantat oss. Det kändes väl bra. Men jag minns att jag bloggade redan då om allt snack som hamnade i mitt huvud efteråt. Jag tänkte ”pojkvasker” och ”räkmacka” och sånt. Nåväl.

 

Nu har jag (vi) fått ett mail från honom där han tipsar om ett företag som nog kan hjälpa oss att uppnå vår vision med vårt företag och partnerutbildningen. Det är väl gulligt?! Mailet har blivit liggande för jag har ju flängt så dant. Nu idag kollade jag in företaget ifråga. Och det är nu det händer. Jag fattar ingenting. Känns som  inte-en-siffra-rätt.

 

Företaget är ett konsultföretag inom “ consulting in the complete area of ILS (Integrated Logistic Support), where production of interactive courseware and Interactive Electronic Technical Manuals (IETM) are a relevant segment”. Det har sitt säte i staden Ö mot grannlandet till och består av idel män. Kunderna är ffa försvarsindustrin. Jag förstår inte hur karln tänker. Som partners? Som rådgivare eller mentorer? Jag har skrivit och frågat, för jag vill verkligen veta. Men känslan, ja nu kommer jag till den, är klar. Jag känner mig grovt missförstådd och UNDERVÄRDERAD.

 

Tidigare har jag bara trott att det är mig det är fel på. Men nu omvärderar jag situationen. Det finns nåt förringande som gemensam tråd. Kanske inte medvetet, kanske har de helt enkelt inte begripit… Det kan så vara. Det händer mig ofta att jag inte begriper. Men jag hoppas verkligen att jag inte förringar motparten bara för att jag inte förstår.

 

Det är en högst intressant upplevelse att känna sig grovt undervärderad. Jag vet liksom inte hur jag ska förhålla mig. Bli förbannad? Inte bry mig?


Kommentarer
Postat av: vännen i västerås

Förbannad verkar vara en bra ide´eftersom det ger mest kraft. Ha en glad påsk och skit i gubbar som pöser.

2010-04-02 @ 00:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0