Till belåtenhet

Morgonen inleddes med en tur till regionhuvudstaden i två ärenden. Dels kontroll av min blåsa på urologavdelningen och dels inköp av tätningslist till mina nyligen renoverade fönster. Det gick bara bra. Båda sakerna utföll till belåtenhet.

 

Ärende 1

Min dotter var med under undersökningen och jag kan strax lägga ut några bilder från blåsundersökningen tagna med en annan kameravinkel än den jag själv kan åstadkomma. Vi har avfärdat all eventuelll oro över de symtom jag haft under sommaren i ryggvänstern respektive kärlnystanet i levern. Sköljvätskeprov är taget och som vanligt tar det en viss tid att få svar. Men som sagt, blåsan såg föredömligt fin ut. Nästa koll sker om 4 månader. Det innebär att vi nu glesar ut kontrollerna lite mer permanent. I stället för var tredje månad så är det nu var fjärde. December nästa. Fantastiskt trevligt besked efter denna oroliga sommar.

 

Instrumenten är uppdukade. Stickan till vänster är det rör som förs in genom urinröret till blåsan. Det är den som man sedan trär in diverse instrument ini. Lampa, kamera, ev knipstänger och sånt. Foto Tuva Lundkvist

 

Här ligger jag med benen i gynställning färdig att paketeras in i en grön kokong. TV-skärmen sitter så att jag kan se lite bilden något så när. Foto Tuva Lundkvist

 

Så här ser en fin blåsa ut  och den är min. På yngre kvinnor är blåshinnan liksom beslöjad av en vit slöja av österogen-hormoner. På mig,  som är lite äldre, är den hinnan i det närmaste obefinntlig. Därför syns ådrorna väl. Foto Tuva Lundkvist

 

Ärende 2

Under helgen räknade jag igenom hur mycket tätningslist jag behöver köpa och kom fram till att jag behövde köpa 120 m. Med den mängden skulle den tätningslist som min stad kunde erbjuda kosta mellan 1 000 och 4 000 kr. Tack vare nätet fann jag tre ställen i regionhuvudstaden som hade tätlist för ca 500 kr. Den är nu inhandlad.

 

Eftermiddagen viktes åt lunch, en rejäl portion rågmjölsgröt, samt en omgång Monopol och en omgång Canasta med dottern och hennes tidigare pojkvän. De vann var sin gång. Därefter är veckan planerad med besök norröver, jobb 1 och 2, fortsatt tapetsering av mina rum och besök från en nyvunnen kompis till min dotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0