Stressigt & roligt

Jag ska byta diverse kommunikationstekniska prylar. Har sagt upp fasta telefonen och blir från nyår enbart mobil.

 

Sedan länge har jag mobilt bredband på datorn, inget fast bredband här inte. Nu ska jag välja hur jag vill ha det framöver. Tydligen klarar jag mig med bara mobilens modem även till datorn. Försöker förstå hur det blir i vardagen med rutiner för sladdar och över föring och sånt. Känner mig skeptisk. Å andra sidan är jag skeptisk till att ha en sån där extern plopp för att kunna surfa med datorn. Nu är modemet inbyggt i datorn och det är jätteskönt. En pryl mindre att hålla rätt på.

 

Ja, så funderar jag på att byta från min lilla PC till en McBookAir. Och då försöker jag förstå vad det innebär i praktiken. Diverse kommandon är olika. Får köpa till Officepaketet för att det inte ska bli alltför olika. Hur blir det med Scannern? Och skrivaren? Och mitt urgamla layoutprogram PageMaker? Dags att byta till nåt annat, men vad?

 

Och vi som ska förnya boken om mentorskap som har alla original i PageMaker. Det är ju ett jättejobb att lägga om alla dessa 100 sidor.

 

De där säljarna pratar aldrig om vardagsproblemen som dyker upp. De pratar bara möjligheter och hur billigt det är. Men hur är det med supporten?

Allt detta är rejält stressande. Men också roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0