F & S + LCHF

Jag har  genom vänner blivit inspirerad att kliva på LCHF-tåget. Low Carbo High Fat, alltså kolhydratfattig kost.

 

Jag var helt enkelt på F & S, Friskis och Svettis. Det blir en utmaning för mig att gå dit och att faktiskt vara i särklass sämst i klassen. Jag for till kompisen för en stunds fika efteråt. Fikat bestod av diverse mycket goda och fettrika underligheter. Valnötskrämfräsch, mandelplättar, osötade bär, frö- och fnasknäcke etc.

 

En av dem var nyligen en vecka hos Bitten Jonsson i Hudiksvall och var åter på g, denna gång med LCHF som en möjlig lösning. Efter en stunds krängande på kroken valde jag att tillsammans med AH pröva LCHF-kost från och med nu till och med februari. Sen ska jag utvärdera resultatet.

 

Mitt mål är att leva hälsosamt och trivsamt. Motionera och äta allsidigt och regelbundet utan att torska dit.


Kommentarer
Postat av: I.

Lycka till!!! Det finns många vinster med LCHF - man mår så väldigt bra på att skippa kolisarna, men suget efter dem kommer ändå med jämna mellanrum. Kombinationen med F&S är säkert jättebra. Må så gott!

2010-01-19 @ 19:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0