Småtomtar 4

Nu har jag en tid umgåtts med mina småtomtar.

 

Det verkade ett tag som att jag hittat på ett sätt att variera med att använda den där musskrämman av och på. Men det höll inte. De brydde sig till slut inte, insåg jag. Igår kväll såg jag till och med den kala svansen på en av dem. Därmed var måttet rågat.

 

Idag har jag inhandlat en musfälla av enklaste tänkbara sort till minimal kostnad, fjorton och nånting. Nyss laddade jag dem, 2 stycken, med mat. Den ena är laddad med salamikorv och den andra med lagrad cheddar.

 

Nu sitter jag åter med ett illvilligt leende. Dock finns viss darrig skevhet på leendet då jag tänker på att jag eventuellt måste vittja lik i morgon. Eller ännu värre – vittja en ännu inte helt död småtomte. Då måste jag mörda den, och det känns inte kul att tänka på. Därför förtränger jag dessa tankar och njuter illvillighetens lustar en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0