Småtomtar 6

Än så länge leder mina småtomtar den pågående existensiellla fighten. Igår eftermiddag laddade jag om musfällorna med fina bitar av min älskade ungerska salami som jag inköpt en rejäl bit av för 90 riksdaler. (Jag är inte bara torsk på socker utan också salami. Jag har fått veta att den ungerska sorten innehåller socker, så jag får väl byta fabrikat….)

Nåväl. Småtomtarna förväntades ha samma smak som jag. Men icke. Fällorna verkar orörda. Korvbitarna sitter kvar på fällorna som inte smällt igen. Suck. Nu börjar jag tro att salami är en musskrämma.

 

Jag har fått ett tips från en kompis på facebook som bott kollektivt med, bl a, möss. Fick veta att sylt är musmums. Nu laddar jag åter mina musfällor – med sylt - och förser mig med ytterligare ett segervisst illvilligt leende, alltmedan jag ger mig ut på en skidtur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0