Undrar

Jag är ljudfixerad. Jag ligger på helspänn och lyssnar. Jag lyssnar både utåt och inåt.

 

Ute tjuter det och ylar. Det riktigt rister i husväggen. Går i skov. Och jag ska ut och flyga idag. Tror jag i alla fall. Men jag undrar om flyget kommer att lyfta i detta oväder och jag undrar om det kan landa och över huvud taget hur kul det är att flyga i storm. Och hur får jag veta? Har spanat in telefonnummer till trafikinformation på nätet. Kommer jag att sitta och häcka på vår flygplats i timmar?

 

Inne i väggen på min vänstra sida prasslar det. Prasslet står mina småtomtar för, antar jag. Fällorna är laddade och jag undrar illvilligt när det ska smälla. Och så funderar jag på om jag ska ha fällorna laddade medan jag är borta. Kommer hem på söndag kväll – hur mycket liklukt hinner en mus ställa till med på 4 dagar? Och ska jag ladda fällorna med choklad nu medan jag är borta?

 

Ja, sånt undrar jag just nu där jag ligger i min säng i denna tidiga morgontimma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0