Härligt

Roar mig med att titta TV på Robert Karl Oskar Brobergs jubileums konsert på Circus. Han firar sina 70 år varav 50 på scen. Just nu passar mig hans budskap. Landet tycka synd om sig själv. Upp igen – en härligt rockig låt om att gå ner sig och komma upp igen. Målet är ingenting – vägen är allallallallallt, målet är vägen, målet är vägen, målet är vägen. Min bil är inte lik din bil, det är en likbil. När verkligheten blir sagolik. Det som göms i snö kommer upp i tö, fling fling. Etc.

 

Har bäddat ner mig i min säng och för säkerhets bunkrat upp med Ibumetin, vatten, korsord och deckare på nattduksbordet och datorn på en lite lägre pall intill. Har ett gott leende på läpparna. Kära Robban, du gör mig glad just nu.

... ... ... ... ...

... ... ...

... ... ... ... ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0