Lättad

Medan jag färdigställde förra bloggen  (Besviken) damp ett mail ner i min burk. Det var från min kära urolog KÅ och hon kan knappast ha hunnit läsa det senaste jag skrev.

Hon undrade några saker - "Var är det du har ont egentligen? Både mage och rygg? kan det vara vänster njure? har du några utstrålande smärtor som framåt-nedåt mot underlivet. Hur funkar kissningen? Inget ont där? konstig urin?" ...

 

Det är bra med specifika frågor. Ja, både mage-rygg.  Ja, aningen av strålande värk ner mot underlivet. Ja, kissningen fungerar och urinen ser normal ut.

 

Vidare gav hon vägledning i hur jag kan agera.   ... "Mitt förslag är en CT med kontrast, PL är i tjänst (vi går omlott i sommar), så kontakta syster AM på mott och hälsa från mig om det behövs..."

 

Ja, tack för det. Det ska jag göra. Bara det blir dag någon gång. Och det här med njure hade alls inte förespeglat mig. Men jag är ju faktiskt bara amatörläkare. Nu finns även njuren med i tankarna kring vad det kan vara och var. Inte för att det är så kul, men det är en lättnad att komma vidare i den trevande förståelsen av vad som pågår.

 

Avdelningen i regionhuvudstaden nästa. De ska få höra av mig när timmarna gått och det blivit dag. En lördag. Stön. !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0