Pinsamhet

Idag är jag kallad till röntgen kl 14.30 med förhållningsorder att dricka 1 liter vatten en timme innan. Och jag brottas med PINSAMHET, som jag försöker prata mig själv till rätta. – Det är klart att du ska kollas, säger jag till mig själv.

 

De senaste två nätterna har jag haft ringa känningar från buk-rygg. Igår kände bara lite och inatt vete gudarna om jag känt nånting alls. På dagarna har jag varit helt besvärsfri. Jag är faktiskt tacksam att jag berättat om och skrivit ner mina symtom, för just nu känns besvären som i en overklig dimma där jag snudd på undrar om jag hittat på alltihop. Men, som sagt, jag VET att jag hade de besvär jag beskrivit, för de var högst påtagliga medan de var. Och de är väl dokumenterade här på bloggen och i en egenhändigt förd ”symtom-journal” kallad ”julivärkarna”.

 

Tänk, pinsamhet är en obekväm känsla. I alla fall för mig. Väldigt obehaglig. Och så känns det nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0