Min penna glöder – än mer, fast också mindre

Det är inlämningsdags på artikeln till Bonniers Business Publishing. Jag filar och filar, går från klarhet till klarhet, det blir nog bättre och bättre… förhoppningsvis. Pennan är glödhet just nu. Ikväll ska jag skicka artikeln.

 

Men nån bok blir det inte. Jag har tagit mitt eget förnuft till fånga och kastat in handduken. Åtminstone just nu och åtminstone med en ettårig tidplan. Min skrivarkollega verkar följa mig. Det var bara inte rimligt att satsa på ett så oekonomiskt kort när börsen är tom. Förstår inte hur jag ens kunde tänka tanken.

 

Men. Det finns ett men här. Inget hindrar att jag och vi skriver successivt på vår hemsida. Tillbaka till den ursprungliga idén, helt enkelt. Där kan vi göra småartiklar och stora artiklar och gud vet vad. Kanske kan det så småningom sammanställas till en bok… om vi känner för det då. Under tiden bygger vi i alla fall nåt värde för företaget. Jag är riktigt nöjd med vändningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0