Yra

Det pågår medial yra kring kronprincessbröllop och fotbolls-VM. TV-tablåerna är nedlusade och jag känner mig övergiven. Jag saknar mitt Så ska det låta på fredagskvällen. Det är helt sanslöst vad det satsas på dessa event. Och det är fascinerande hur ointresserad jag är av de båda. Möjligen är det intressant som fenomen betraktat. Men jag skiter faktiskt i vilket diadem Viktoria har på sig och hur klänningen är skuren och jag skiter fullkomligt i den där bollen som sparkas hit och dit av skickliga ben från olika länder och vilka deras tränare är.

 

Såg en VM invigningskonsert med gungiga artister från Afrika och Amerika. Häftigt. Det slår mig hur gigantiskt stort evenemanget är. Det pratas om global ening. Miljarder och åter miljarder människor kommer att se dem. Grabbarna. Det är ett gigantiskt manligt evenemang. Kanske jordens största maniliga event? Och va känslomässiga de här herrarna är. De är nostalgiska kring bollar som gått in i mål från snart 100 år tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0