Ja, se detta nät

Jag har en längre tid grunnat över om jag börjat höra sämre. Min kollega undrar också. Jag tycker att jag instinktivt vänder vänster kind mot ljudkällan i hopp om att höra bättre. Det har ingått i mitt självkritiska tugg att också tycka att jag hör sämre. Nu när jag ju varit hos min terapeut så ska jag väl också göra nåt åt mina hörselfunderingar, tänkte jag. Spanade in Hörsellinjen på nätet (www.horsellinjen.se) och se, där fanns en länk till ett test jag kunde göra hemma. Testet finns på www.horseltest.se och man behöver ha hörlurar kopplade till datorn för att kunna göra det. Det har ju jag, så jag gjorde testet. Hörlurarna använder jag vid skype-samtal.

 

Det började med att jag skulle ställa in ljudnivån. Ställde in det så svagt jag kunde utan att ordet ”bollar” försvann. Så gjorde jag testet. Resultat – jag här sämre än normalt och uppmanades ta kontakt med hörselvården.

 

Men. Jag gjorde om det. Nu med en grundnivå mer i normalläge. Det var förinställt på detta läge. Och jag tror att det minsann är så det ska vara. Gjorde testet flera gånger. Resultatet blev hela tiden detsamma – jag hör bättre än normalt. Tolkar detta som att det inte är nån fara på taket. Inte än i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0