Inget för mig

Sedan bra precis 2 månader är jag med i Mötesplatsen i ett 3-månaders försök. Igen. För jag har provat förr utan resultat. Tänkte det skulle kunna vara ett sätt att komma i kontakt med trevliga Göteborgare och andra. Söker vänner snarare än en partner.

 

Det här är mina erfarenheter.

Först blev jag varmt välkomnad av en ivrig snubbe som rätt snart kallade sig bock och ville att vi skulle klä av oss för varandra på nätet. Honom avböjde jag vänligt men bestämt fortsatt kontakt med och han accepterade det. Sen hände just inget.

 

Jag var emellanåt flitigt uppsökande och hittade flera som verkade riktigt trevliga. Skickade småpratande snabbmeddelanden. Några kufar vill att jag ska sätta mig in i deras djupa intressen om t ex en viss händelse under andra världskriget eller en viss musikart i långt-bort-isatan utan minsta intresse för vem jag är. En person, min kanske flitigaste besökare, var 83 år. Honom avböjde jag vänligt men bestämt med hänvisning till åldersskillnaden. Mest av allt fick jag ingen reaktion alls. Någon avspisade mig rätt bryskt.

 

Då bytte jag taktik. Tänkte att jag inte ville bli utsatt för avspisningar. Därför har jag legat lågt en tid och tänkt att jag svarar på dem som söker upp mig. Det har inte varit många. Men har de kikat in på min sida så har jag tackat för besöket med någon liten kommentar kring vad de skrivit om sig. T ex fick jag besök av ett  ”Bilmärke” (inte hans riktiga alias) i en mellansvensk stad. Läste om honom att han var änkeman efter en 40-årig relation och frun dog i cancer. Hans familj och vänner unnade honom att gå vidare i livet. Till honom skrev jag ”Tack för besöket. Lycka till.”

 

Igår gick jag in och tittade (gör inte det varje dag) och blev glad när jag såg att jag haft både besök och ett meddelande. Trevligt, tänkte jag. Äntligen. Besöken var inte så upphetsande och meddelandet var från ”Bilmärke”. Han skrev ”Vilket besök? du ser ut som en ja du vet men jag vill inte besöka sådan som dig ditt äkel.”

 

Det går inte så bra för mig kan jag tycka. Och ”Bilmärke”s kommentar är då helt oacceptabel och närmast komiskt kränkande. Efter det här blir jag inte kvar på Mötesplatsen en dag längre än nödvändigt. Sveriges bästa kontaktförmedling är inget för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0