Thanks to Dr Phil

Nyss tittade jag på Dr Phil. Jag gör det ibland. Med blandade känslor. Tycker att han är en klok man i medial profit-förpackning. Han tog upp en familj som jag sett förr.  En återkommande story med en mamma och hennes dysfunktionella barn. Det finns knark, våld, olämpliga relationer, ständigt barnafödande och vårdnadstvister med i bilden. Ena dottern föder snart sitt tredje barn med en olämplig far. Det stökar och bökar med blivande fadern och med de tidigare fäderna, från fängelse eller från den fria världen. Dottern visar sig vara oförmögen att ta hand om sina barn. Då finns mamman där och räddar upp situationen. Just nu är det hon som har vårdnaden om de två små och hon har det inte helt enkelt med det.

 

Dr Phil motiverar sitt engagemang för familjen med att han vill barnen väl. Mamman motiverar sitt engagemang och oegennyttiga agerande med att hon också vill barnen väl. Gott så. På senare tid har Dr Phil fokuserat på denna mamma, att hon behöver bry sig om sig själv. Hon har blivit stöttad i diverse hälsoaktiviteter och det har gett bra resultat. Hon är starkare, friskare, har mindre ont i sin rygg och har gått ner i vikt. Thanks to Dr Phil. Gott även så. Men nu kommer det som fick mig att sätta kaffet i halsen. Mamman skulle få en belöning av Dr Phil för att hon varit så framgångsrik. Hon fick – nu kommer det – skönhetsoperation. Ett företag, Doctors, som också har show på TV, erbjuder henne genomgå skönhetsoperation för att fixa ”felen” så att hon ska må ännu bättre. Thanks to Dr Phil.

 

Här går min gräns. Nu tappade jag förtroendet i stort sett helt. Ska dom börja skära i hennes fina ansikte (hon ser bra ut som hon är) för att hon varit framgångsrik? Eller ska företaget Doctors använda hennes story för att göra reklam för sin verksamhet? Thanks to Dr Phil.


Kommentarer
Postat av: Vimpa

Visst, fy fan för att skära i det som är bra.



Men, med mig ere' tvärs om. ”Inte skära i det som inte är bra..!” Min tumörbula blir allt större. Men det som blir, det blir, que sera sera.

Man blir aldrig vackrare än vad själen reflekterar.

/Vimpa

2010-11-29 @ 11:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0