En osedvanligt bra dag

I går, fredag var en av de roligare dagarna på länge.

 

För en tid sedan skrev vi i företaget anbud till RPS, Rikspolisstyrelsen, om utbildningar i ledarskap till Polisen runt om i Sverige. Nu vill de teckna avtal med sex leverantörer och vi är ett av dessa företag fått ett prestigefyllt tilldelningsbesked. Så tycker jag, i alla fall. Det är det största officiella erkännandet vi fått hittills i vår 5-åriga historia och det är en namnkunnig skara vi konkurrerat ut.

 

Gången i det hela vid offentlig upphandling är att det efter tilldelningsbeskedet inträder en överklagningsperiod, dvs en tid på ca 2 veckor då förfördelade företag ska kunna överklaga beslutet. Om någon överklagar görs omprövningar. Beroende på hur detta utfaller sker kontraktskrivande med de utvalda företagen. Sen börjar en ny fas. Då ska ännu ett urval göras och beslutas om vilka ska genomföra utbildningarna till att börja med. RPS vill kunna plocka och blanda konsultrussinen ur konsultkakorna. Det finns alltså inga garantier att ett avtal leder till uppdrag och i vart fall är det inte säkert att alla våra konsulter blir utvalda. Det är t ex inte alls säkert att jag har uppdrag att vänta trots tilldelningsbeskedet. Och får jag uppdrag, så innebär det inte med säkerhet att jag genomför insatsen med de mina. Så är villkoren på det som ser så glassigt ut vid hastigt påseende. Å andra sidan - möjligheten att få genomföra dessa intressanta insatser har ökat. Markant.

 

Idag fick jag också ett meddelande här på bloggen om intresse för Olof Rydbeck fågelböckerna. Alltså de däringa böckerna jag bloggat om med bilder tidigare. Kanske kan jag lättsamt bli av med dem? Det skulle sitta fint att slippa släpa dem till ett antikvariat och få betalt nån gång i framtiden, ovisst när. Lite förhandling om pris, betalning och överlämnande är vad jag ser framför mig.

 

Mina nätverkskompisar sedan länge, vi som bildar BUC-gruppen, samlades hos mig igår för sedvanligt bubbel om högt och lågt, klokt och oklokt. Vi kom naturligtvis att prata om mitt myckna resande och det där med flytt kom åter på tapeten. De väckte tanken på att fundera kring vilken typ av boende som skulle passa mig, som är lätt introvert lagd och därmed har det trögt med att skapa nya kontakter. Kollektivboende i någon form blev svaret och nu ska jag ha ögonen öppna för sådan boendeform. Kan vara bra att känna till möjligheterna i alla fall.

 

BUC-arnas närvaro innebar att jag hade några att fira med när kollegan ringde på kvällen och berättade om tilldelningsbeskedet.

 

Hurra hurra hurra. Yessssss. Och skååååål.

Gårdagen var en osedvanligt bra dag.


Kommentarer
Postat av: vännen i västerås

Gratulerar!!!!

2010-10-23 @ 10:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0