Förtal

Arbetsdagen i Kungliga Huvudstaden är till ända och jag har tagit Bokstavsbussen hem och ligger i min alldeles egna säng för första gången på länge. Hade trevliga jobbmöten och åt en lunch med klantiga dottern.

 

Hon menar att man kan fås att tro att hon lade sig till rätta på sängen i går kväll, satt telefonen på ljudlöst och somnat. Men så var det inte riktigt.

 

Hon hade jobbat som kroki-modell på kvällen och där satte hon telefonen på ljudlöst. Sen glömde hon bort det, gick hem, lade sig till rätta på sängen med en talbok och… ja, det blev den rysaren för mig som jag bloggade om. Hon tycks tro att detta är en förmildrande omsständighet. Och mena att jag ägnar mig åt förtal.

 

För henne är detta stor skillnad.

Inte för mig :-(

Men jag har nu fått nyckel till hennes lägenhet.

Det gör skillnad :-)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!

Skriver några rader sent på fredagkvällen. Har aldrig tidigare kommenterat en blogg så detta är premiär! Hittade till din sida då jag googlade på Olof Rudebeck. Har äntligen hittat vem han är. Länge har jag letat efter dessa fågelbilder utan att veta vem som gjort dem. Är mycket intresserad av att köpa både böcker och portfolio med plancher om du har dem kvar?? Skriv gärna i så fall.

Med vänliga hälsningar, Åsa

2010-10-22 @ 23:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0