Vad händer och tänder

Jag har upptäckt nåt förfärligt, ja allt är relativt, men… I min dator så har åtminstone en mapp försvunnit helt och hållet. Det är min mapp med projekt och den innehöll alla mina artiklar och utbildningar jag gått på sistone. Det var en viktig mapp. Borta. Har använt sökfunktionen - utan resultat. Vidare har jag sett att en ekonomi-administrationsmapp är alldeles tom. Jag undrar – Vad händer? Det ger en klar osäkerhetskänsla kring vad som  den där projektmappen som försvann egentligen och kommer det att försvinna mer och finns det sånt som försvunnit utan att jag ännu upptäckt det? Huga.

 

En tid har jag varait besvärad av tandvärk och ilningar och tandvärk. För en tid sedan fixade min tandläkare en provisorisk lagning efter att ha borrat i den förmodade sjuka tanden. Jo, då, ilningarna och tandvärken försvann. DÄR. Men flyttade omgående till en annan närliggande tand. Nu har jag gått med obehag och ilningar i några veckor på nya stället och idag var tillfället att fixa provisoriet. Men så belv det inte. Nu är jag en hel tand fattigare och provisoriet är kvar. Jag kommer att få prisuppgift på de olika alternativen att skyla över luckan och jag bävar för prislappen. Funderar på att ha ett hål i leendet för resten av livet. I vilket fall är det inte bråttom att bestämma för nu skall det läka i någon månad. Å så undrar jag vad som händer med mina tänder. I båda fallen misstänkte tandläkaren sprickbildningar och hon filosoferade kring ökningen av sprickbildningar på befolkningen. Tänk vad stort allting känns i munnen. Luckan är 1,2 kilometer känns det som.

 

Bedövningen håller på att släppa och jag undrar om jag kommer att behöva lite smärtstillande.

 

De här inte alltför avancerade ingreppen i min kropp – knipset i urinrörsmynningen häromdagen och den utdragna tanden idag – de är ju bagatellbagateller i det stora hela. Men de kostar på lite granna i alla fall. Jag känner mig aningen ämlig igen.

 

Å så undrar jag vad som händer – med datorn och med mina tänder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0