Paradoxer

Jag fascineras av paradoxer och har på företagets hemsida bloggat om och öppnat upp för en interaktiv dialog om detta. Det skulle vara roligt att få bidrag - alltså exempel på paradoxala samband. Bloggen hittar du här.

Så här står det i bloggen... visar för att du ska kunna se om du är intresserad av att bidra och kommenterna:

Jag fascineras av paradoxer, alltså av förunderliga samband. Här tänker jag samla på paradoxer och det vore roligt att få tips om fler.

Jag börjar nu och fyller på allt eftersom.

  1. På nyheterna i morse sades att vi jobbar mer än någon sin nu, enligt en ny undersökning. Samtidigt är arbetslösheten mycket hög.
  2. Ju bättre vi får det (materiellt) desto sämre mår vi (psykiskt).
  3. I fattiga länder med stor svält har fetman blivit ett allt större problem.
  4. En av de teorier som är centrala för oss i vårt arbete är Förändringens paradox. Den säger att när jag "ger upp" om striden att vara något annant och bättre än det jag är, då sker förändring. Alltså, när jag accepterar mig själv och tillvaron så som den är, då genereras förändring.
  5. Tro vad som ska stå här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0