Idiot

- Ska du hänga på oss, ett gäng här i Drottningstaden, som funderar på att doktorera i systemisk organisationsutveckling? Vi tänkte ha draghjälp av varandra.

Det här är en försåtlig fråga, ställd till mig, en svag person, som har svårt motstå sådana frestelser. Men är det inte i magstarkaste laget att en 61-årig kärring ska ge sig till att doktorera? För ett universitet i USA, dessutom. Nu får jag väl ändå lov att ge mig. Andra i min ålder trappar av eller börjar i alla fall tänka tanken på att trappa av. Det är högst förståeligt.

Vem är då jag att ens grunna på tanken?
- Orkar jag?
- Har jag råd?
- Tryggar detta min ålderdom?
- Klarar jag engelskan?
- Kan jag fortsätta att leda och driva två företag?
- Kan jag förena doktorandskap med mormorskap? Etc etc

Svaret på samtliga frågor är mer eller mindre - Nej. Eftersom jag har svårt att släppa tanken, får jag nog helt enkelt betrakta mig som en idiot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0