Mamma hjälp

Yyyyyyuuuuuuiiiiiiyyyyyyllllll! Gulp.

När jag åkte ner till Drottningstaden i söndags roade jag mig med att bostadssurfa lite. Tittade på nyproduktion. Hittade en drömlägenhet nära Backaplan-Hjalmar Brantingsplats. En fantastisk trea på terassvåningen högst upp. Jag var lite klåfingrig och knappade in en intresseanmälan för området.

Idag blev jag uppringd och fick veta följande. Bostäderna började säljas i lördags. 30 av 80 är sålda. Min lgh är osåld. Priset, som är fast, ligger på strax under 3 miljoner med hyfsat låg månadsavgift. Inflyttning årsskiftet 2012-13. Bindande anmälan. Innebär att man betalar 100 000 kr i förskott och att man har finansieringen löst.

Och jag rister i mina grundvalar. Jag är inte riktigt redo. Det går för fort.  Har inte riktigt råd. Nu skulle jag behöva en mamma att hålla i handen. Vet inte om den handen hade varit stadig ens om hon levat. Nu är den helt klart obefintlig. Men ändå.

- Mamma, hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0