Olika planeter

Jag har landat i mitt hem och till och med krattat trädgården som äntligen blivit i stort sett snöfri. Ser fram emot att vara hemma två hela veckor och sova i samma säng varenda natt.

Nyss var kompis AH på besök och jag berättade om mitt nuvarande liv.
- Jag existerar på olika planeter. När jag är på en planet existerar inte de andra.

Kanske är det skönt  att kunna skärma av och koncentrera mig på det som är aktuellt för tillfället. Men sett i backspegeln ter det sig besynnerligt och osammanhängande. Jag kan ha varit borta några dagar och vistats på några av mina olika planeter och upplevelsen är att jag varit borta i eoner. Tidsupplevelsen stämmer inte alls med fakta. Det känns konstigt, helt enkelt.

Undrar om det hänger ihop med att vi är skapta för mera stationär vistelse och kontinuitet i värvet än hur jag framlever mina dagar.

Jag vet inte om det tär. Det kan jag inte med säkerhet säga. Men det är förvirrande att uppleva tiden så annorlunda än vad almanackan säger.

Nu när jag är hemma pustar jag ut. Nu ska jag ha två hela veckor på en och samma planet. I alla fall tror jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0