Aprilskämt

Signe är ett projektnamn som min dotter och hennes pojkvän använder för det faktum att de är i omständigheter. De har ivrigt väntat på att den första tredejdelen av väntanstiden ska gå, så att de kan och vill berätta för omvärlden. Från och med vecka 12 är mesta missfallsrisken förbi och först då ville de berätta för omvärlden. Den första april inledde vecka 12 och det var dagen då Signe äntligen skulle få bli offentlig. Men hon/han blev inte trodd.

- Om ni ska berätta att ni väntar barn får ni höra av er i morgon, sade en vän.
- Har jag gått på årets fetaste aprilskämt? sade en annan.

Lite snopet fick de invänta en annan och bättre dag att berätta...


Nu är Signe i vecka 15 och inne i en intensiv växtperiod. Det har föräldrarna stenkoll på.



Signe är ungefär 12 cm nu. Från huvud till rumpa.


Detta lilla aprilskämt är mitt första barnbarn i vardande. Jag ska bli mormor och det innebär ett nytt skede i livet.

Kommentarer
Postat av: vännen i västerås

Grattis!!!

2011-04-18 @ 16:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0