Nu kommer dom

Mina vänner i skogen, trattkantarellerna, har kommit. Det finns massor, det mesta bara smått, men jag har hittat rejäla ena också.

 

Unnade mig en svamptur alltmedan tvättmaskinen går varm och jag packar om. Jag kom hem nu i eftermiddag och far igen i morgon bitti.

 

Man skulle kunna hoppas och tro att mitt flängande skulle gynna jobbnärvaron och minska hönsmammeriet. Men det märker jag inte så mycket av. Jag är hos den nya familjen mest jämt i tankarna. Stressar upp mig och bekymrar mig. Jag tror jag är mer stressad än vad de själva är. Önskar jag kunde tagga ner. Får i alla fall förståelse för min egen mor på den tiden då jag födde barn. Himmel va jobbig hon var. La sig i det mesta och brydde sig så mycket att det blev en belastning.

 

Stackars de mina. Dom har då fått på halsen en riktig hönsmamma. En som gläder sig åt att barnbarnen föddes när trattkantarellerna kom för säsongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0