Både Ock

Nu är jag hemma igen i nya lägenheten efter några dagars vistelse i gamla trakterna. Där har jag ägnat mig åt jobb och röjning. Övernattade hos en kompis i min gamla hemstad och hon bjöd på kärleksfull och vällagad middag. På nervägen övernattade jag hos tvillingfamiljen och tog nattens matningar, vilket uppskattas av föräldrarna. Här i Drottningstaden hade Bennie plockat i ordning i lägenheten och gjort det både fint och välkomnande. Det värmde. Alltså, på sistone har jag mött Idel mänsklig värme.

 

Ändå känns det konstigt. Gungigt, rentav. Jag känner mig helt enkelt övergiven.

 

-Vad har jag gjort?

-Vem är jag här?

-Vad gör jag här?

-Det går säkert åt helvete. Med jobben och med allt annat.

-Varför har ”dom” övergett mig? (Ja, jag vet att det är jag som dragit iväg och övergett, men det skiter känslolivet i. Det upplever övergivenhet.)

 

Det känns TUNGT, samtidigt som jag går och NJUTER över hur fint det är och så plockar jag lite och bestämmer över mitt hem och mår bra av det. Är VILSEN. Vet inte var tändstickorna ligger och kan därmed inte tända några ljus. Vet inte särskilt mycket om var sakerna ligger över huvud taget.

 

Tänk att det går att känna så väldigt mycket både ock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0