Bättre kontakt nu än någonsin

Det är nåt märkligt kontaktskapande med att flytta.

 

I mitt fall har jag aldrig haft bättre grannkontakt än den jag har nu. På mitt gamla ställe.

 

Jag har en granne som springer benen av sig för att vara hjälpsam. Han tömmer huset på de återstående möblerna, tar med ett torkskåp och en besvärlig garderob i bara farten och så slänger han alla sopsäckar och bråte som bara ska bort. Dessutom kan han tänka sig att besiktiga bilen åt mig. Min vanliga bil-hjälpreda, som jag brukar kalla mannen i mitt liv, är i Thailand. I flera månader. (Ett himla sätt! :-) Det här gör han för en blygsam - eller ingen - ersättning alls.

 

Mina närmsta grannar pratar jag mer med nu än någonsin. Hoppas köparen av radhuset, min kompis GC, kan åka snålskjuts på den nya öppenheten oss grannar emellan.

 

Det är inte så att det varit gnälligt och trist tidigare. Bara just-ingen-kontakt-alls. Förrän nu. Nu har jag alltså bättre kontakt än någonsin med grannarna. Jag undrar om det bara är mig det hänger an på? Kanske är dom himla glada att jag försvinner? Kanske har jag blivit öppen och trevlig? Kanske det beror på nåt annat? Märkligt är det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0