För bra för att vara sant

Nu är jag ute ur flyttbubblan, alltså den bubbla där jag en tid var helt innestängd i. Nu är det vardag, jobb-vardag, och jag ger järnet för att komma på och ikapp. Idag sitter jag på kontoret som ligger ca 150 m från mitt nya hem i Drottningstaden.

 

I morse när jag gick till jobbet i mörkret kom en våg av nöjdhet över mig. Julbelysningarna tindrade och jag tänkte

-      Det här är på riktigt. Nu går jag här. Det som jag föreställt mig en tid, det gäller nu. NU. Här och nu.

 

Jag satt på jobbet i godan ro och donade med några fakturor. Insåg att jag saknade en uppgift från ett kvitto som fanns hemma. Då gick jag helt sonika hem och hämtade kvittot. Igen njöt jag av närheten och att det är på riktigt.

 

Medan jag ändå var ute och knallade bestämde jag mig för att gå till den där vårdcentralen, som jag sett ut som min och även besökt vid ett tidigare tillfälle. Vi kom överens om att när jag väl flyttat och kommit på plats, så kan jag höra av mig igen så ska jag bli inskriven hos dem. Jag behöver en ny packe med inkontinensskydd, Tena Lady, och det får såna där gamla blås-cancer-människor som jag gratis genom vårdcentralen. De börjar ta slut och jag behöver beställa fler, så jag hade liksom ytterligare ett ärende att besöka vårdcentralen.

 

Igen njöt jag av närheten. Bara två hus bort efter Stampgatan räknat från mitt hem. Underbart. Hur bra får man ha det egentligen?

 

Till den här närhetsberättelsen ska läggas att jag skrev in mig hos min bank igår. Lika nära den, mittemot jobbet. Fick ett och annat gott råd och inspiration att lära mig använda appen på mobilen för att göra mina ärenden med. Hon som hjälpte mig sa – Får jag visa dig hur enkelt det är att använda appen. Får jag lära dig? Igen, hur bra kan det bli, egentligen? Det som är en sån stresströskel att börja använda den appen. Nåväl, tillbaka till trappen upp till Vårdcentralen i Stampen, och känslan av att det här är för bra för att vara sant.

 

Väl uppe möttes jag av ett oväntat besked. Stängt tills vidare. På en lapp fanns en förklaring. Vårdcentralen har fått kritik för bristande administrativa rutiner. Trots omfattande arbete med att tillgodose VGRs krav har vårdavtalet sagts upp.

 

Alltså, det var för bra för att vara sant. Men det är himla gött ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0