Julklappsfritt men inte julfritt

Nu har jag stängt jobbutiken för några dagar och sitter på tåget till Kungliga Huvudstaden. Här ska firas jul.

 

I år är första året vi kom överens om att ha en julklappsfri jul. Himla skönt, faktiskt. Avstressande. Trots att jag egentligen gillar julklappar. När de fyller en mening och ett behov. Jag är vän av riktiga rejäla saker. Inte krimskrams.

 

Nåväl. Nu sitter jag här på tåget och har bara med mig några saker från kylskåpet som blir dåligt om ingen förbarmar sig.

 

Bara några minuter efter avgång från Drottningsstaden blev marken vit. Det är den fortfarande nu när jag närmar mig mål. Längtar intensivt efter de mina, inte minst de där små damerna som fyller fyra månader på julafton. Det känns rent fysiskt, den där längtan i kroppen.

 

Julklappsfritt ska vi ha, men inte julfritt. Åååååå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0