För er vill jag berätta 3

att jag naturligtvis inte varit alldeles borta från de dramatiska händelserna i Norge. Terrordåden hände då jag var hos son och sonahustru. Jag såg oss delvis klistrade vid tv-n samtidigt som alla tre satt med mobiler eller dator och kollade information på nätet. Det var ett nytt sceneri, detta parallella informationshämtande. Vi kunde ta del av skvallret om en islamistisk grupp samtidigt som inga offentliga kommentarer eller expertkommentarer gav näring till dessa spekulationer. Så här i efterhand ser jag vikten av att inte slungas med i ryktesfloden.

 

Men oj, det är klart att jag också är förfärad. Tänk att våra olika världsuppfattningar kan leda till så olika syn på vad som är viktigt och behöver göras. Gärningsmannen verkar ju alldeles väldigt övertygad om hur rätt han gör. För mänskligheten.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0