Hyllning av Kontext

De senaste dagarna har jag allt annat än hyllat mig själv. Har faktiskt haft ett rejält dopp i självskattningen.  Har tyckt att jag är en sekunda konsult som inte är lika observant i kurslokalen som tidigare och så hör jag sämre och måste fråga om. Min kollega och jag var iväg och avslutade ett 1,5 år långt utvecklingsprogram för chefsaspiranter i två statliga myndigheter. De var sååå nöjda. Och väl hemma börjar kritikerkvarnen mala.

Den ska sättas i ett vidare sammanhang. Det handlar inte bara om mitt åldrande som kponsult utan också som företagsägare och hur jag ska fasa ut min roll där. Önskar jag kunde ha lite lättsammare grubblerier över detta faktum att även jag blir äldre.

Men i alla fall så vill jag hylla mig för att jag tar mina mått och steg med datoranvändningen och säkerheten.

Har lagt över allt från min gamla dator, Lillen, till Drop-Box. Nu återstår att lägga in det lilla nya jag gjort i nya datorn, McZebran. Sen ska jag lära mig leva med ett liv i DropBox-havet.

 

Har börjat förstå att jag kan ha mina mail på det viset också. En kollega använder g-mail. Nu ska snart utredas om jag ska göra på liknande sätt. Men lugn bara lugn. En sak i taget. Jag måste hinna fira mina segrar och njuta av dem.

 

Kanske.

Kanske skulle jag kunna säga att jag ordnar för ett liv som mera skrivande konsult än seminarieledande och företagsägare. Mindre ute i fält, mer skriva om... i flygande fläng där jag drar fram i tillvaron. Med allt tänk lagrat i  cyberrymden.

 

Nåväl. Det här var ett försök att inte vara så dystergrubblande kring mitt åldrade där sinnesintrycken avtar. Najs traj. Ska träna mer. Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0