De fyra U-na

En snubbe i Minnenas television från 1998 på TV1 pratar till mig så hjärtat slår extra slag. Det är antingen författaren Stefan Edman eller poeten Stig Berg som filosoferar. Jag kom in i slutet av programmet, så jag vet inte vem av dem det är.

 

Han pratar om nyhetsbevakningen som är genuint intresserad av det eländiga och katastrofala. Om att det finns människor som brinner för att påverka och utveckla och att de inte får genomslag i media-bruset i den omfattning de förtjänar. Om detta har jag bloggat flera gånger förut.

 

Han pratar om att jag som människa är ung i ett kosmiskt sammanhang, men jag är uppbyggd ar mycket gamla beståndsdelar vilket gör mig också till urgammal. Dessa beståndsdelar är sammansatta till mig på ett fullkomligt sätt som gör mig unik, det finns bara en av mig, samtidigt är jag en av några milliarder vilket gör mig universell.

 

Ung urgammal unik universell = de fyra U-na.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0