Fint som snuts - 2

Jag tror min själ jag kommit till fina gatan där fina folket bor.

 

Ett exempel. Jag ringde sjukvårdsupplysningen igen angående min arminfektion. (Den är bättre men inte bra och jag har ätit antibiotikan färdigt.) Jodå, jag borde visa upp mig på en vårdcentral. Nå, vilka finns nu i mitt närområde. Alltså blivande närområde. Jo, där finns Vårdcentralen Stampen. Två hus bort från min blivande bostad, utmed kanalen.

 

Jag ringde sisådär halv tre på dan. Fick tid till kl tre. Gick dit på 3 minuter. Fick omedelbart träffa läkare utan någon anhalt i ett väntrum. Var tillbaks på kontoret nio minuter över tre. Och då hade jag inte bara fått råd kring armen utan också fått veta deras öppettider (till sena kvällen, inte alls fel för en arbetsnarkoman som jag som ogärna slösar dagtid på sjukvårdsbesök) och önskats så välkommen sedan när jag mantalsskrivit mig i Drottningstaden. Snabbt. Flott som ögat. Kände mig som en VIP.

 

Idag träffade jag mäklaren. Anders Ohlsson heter företaget. De håller till två hus bort från kontoret. Flott som ögat, det med. Fick ta nycklarna till lägenheten och gå dit och titta. Tog mått och kollade vad jag vill behålla. I lägenheten fanns kanske 1 hyllmeter med film på CD-skiva. Det var nog inte mer än två eller tre av filmerna som var ointressanta för mig. Böckerna var också läckerbitar. Jag trodde jag skulle säga nej till alla, men så blev det inte. Det blev både kokböcker, praktverk med fina bilder om naturfenomen, konst och tidig mänsklig kultur.

 

Efter mäklarbesöket gick jag till centralen för att ta mig ett tåg hemöver. Hade ingen biljett utan flackade med blicken var SJ fanns. Hittade en SJ lounge för 1.a klass-åkare och oss med årskort. Hade inte en aning om att det fanns såna lounger. Där fick jag hjälp med min biljett och där kunde jag fika i godan ro. Gratis. I flott miljö även här.

 

Jag undrar verkligen vad som händer. Fina gatan. Fina folket. Flyyyt. Det är verkligen fint som snus.

 

För övrigt njöt jag storligen av att vistas i MIN lägenhet. Den är så himla fin. Så mysig.

 

(Den här bloggen skrev jag i fredags, men har inte kunnat lägga ut den. Har problem med det internettiska. Kommer varken ut eller in.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0