Jordad

Jag hälsade på tvillingfamiljen på väg hem från Drottningstaden. De är nu hemma från SÖS. Nästan på minuten 6 veckor efter att tvillingarna föddes satt de i bil på väg hem. De njuter av hemma-lugnet trots att allt går i ett för dem. Matning och blöjbyten, pumpning, egen mat och så är det dags att börja om igen. Dygnet runt. De har hjälp av nån sorts hemsjukvård, som heter nåt särskilt och som min hjärna inte mäktar med att komma ihåg. Jag är nämligen som Nalle Pu - en med mycket liten hjärna.

 

Jag kom till dem speedad i min egen lägenhetsgrubbla och sattes på plats med lilltjejen i knät. I flera timmar. Det var mycket välgörande för mig. Jag kunde ägna mig åt att följa hennes andetag, ansiktsuttryck, känna hennes värme. Det fick en jordande inverkan på mig. För en stund släppte jag alla tankar på min nya lägenhet. Det var så välgörande och jordade mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0